wtorek, 11 marca 2014

Rozdział 1- Rekrutacja

Wszystko zaczęło się pierwszego dnia wiosny, nie długi okres czasu po tym, jak wprowadziłam się do tej małe wsi. Jednak osiedle na którym mieszkam nie wygląda na wiejskie, a wręcz przeciwnie. Może nie ma tam wieżowców, ale i tak okolica wygląda bardziej miejsko. Tego dnia postanowiłam wyjść na spacer, nie miałam jeszcze znajomych, ale uważnie słuchałam każdej rozmowy z ukrycia. Wiedziała z kim się zadawać a z kim nie. Jakieś dwie dziewczyny gadały o chłopakach. Do moich uszu doszły jedynie te słowa:
- Ale generał Dominik to jednak facet.
- No... I jest bardzo przystojny, i odważny, i w ogóle...
- Szkoda, że jest zakochany w tej całej Jadze. Co on w niej widzi?!
- No wiesz... Znają się od przedszkola, poza tym razem założyli Armię Jastrzębi.
Generał? Armia? Tak, to było coś dla mnie. Podeszłam do dziewczyn i zapytałam prosto z mostu:
- Kim jest "generał Dominik" i jaka znowu armia?
Zaskoczone dziewczyny pokazały jednak tylko na wielki plac porośnięty chwastami, na którym rosły drzewa i coś jakby krzewy cierniowe. Tuż przy pierwszych krzakach siedziała grupka znajomych i kolejkę dzieciaków ustawiających się by z nimi pogadać. Na ziemi stała tabliczka z napisem: "Rekrutacja do Jastrzębi". Ustawiłam się i poczekałam na moją kolej. A potem wszystko jakoś samo poszło i dowiedziałam się kilku ważnych rzeczy. Zanotowałam w zeszycie:
1. "Chaszcze" (ten plac) to miejsce wojen i potyczek.
2. Są one podzielone na bazy i kryjówki.
3. Są 4 armie (drużyny): Jastrzębie, Wilki, Węże i Skorpiony.
4. Każda armia może mieć tylko jedną bazę, ale dowolną ilość kryjówek.
5. Stosuje się stopnie wojskowe (z małymi zmianami).
6. Są 2 okresy, pokój (2 tygodnie) i wojna (1 tydzień).
7. Podczas pokoju zbieramy surowce i budujemy bazy.
8. Podczas wojny można kraść i niszczyć bazy od godziny 17.00 do 20.00 jeśli z drużyny z którą się potyczkujemy  w Chaszczach jest min. 1 osoba.
9.Można brać jeńców i więzić ich.
10. Podczas pierwszego tygodnia po wojnie można robić powstania i ucieczki, jeśli jest się jeńcem.
11. NAD JEŃCAMI MOŻNA SIĘ ZNĘCAĆ! Można karać ich wrzucając w ciernie, traktując jako manekiny treningowe, stosować chłostę i tortury, itd.

Zapisałam się do Jastrzębi.

2 komentarze: